Шукати в цьому блозі

вівторок, 10 грудня 2019 р.


1.         Загальні питання:
>       назва твору, ім'я автора;
>       назва збірки, складової якої є вірш;
>       рік написання та видання;
>       кому присвячений;
>       поштовх до створення збірки чи вірша;
>       наявність епіграфа, його значення.
2.         Теоретичні, літературознавчі питання:
>       напрям, якого стосується вірш чи збірка;
>       жанр;
>       тема;
>       ідея;
>       рима чи її відсутність;
>       види рими;
>       розмір вірша;
>       строфіка;
>       художньо-зображальні мовні засоби.
3.         Культурологічні питання:
>       переклади українською мовою;
>       зв'язок з іншими видами мистецтва;
>       власна думка про твір.
Рима — повторення окремих звуків чи звукосполучень, що пов'язують
закінчення двох чи більше рядків. За розташуванням у рядках рима буває парною (суміжною) аабб. перехресною абаб. кільцевою абба. За наголосом - чоловічою и —, жіночою — и , дактилічною —ии.
Розмір вірша — за кількістю складів у стропі розмір розподіляється на
двоскладовий (ямб и—, хорей —и ); трискладовий (дактиль —ии, амфібрахій и—її, анапест ІШ—).
Строфа — віршована сполука, що об'єднана загальною римою і становить ритмічне та синтаксичне ціле. Строфа може бути двовіршем, терциною (три рядки), катреном (чотиривіршем) тощо.




алегорія — інакомовлення; спосіб двопланового художнього зображення, що ґрунтується на приховуванні реальних осіб і явиш під конкретними художніми образами; 
гіпербола — надзвичайне перебільшення будь-яких якостей зображувального предмета;
гротеск — надзвичайне перебільшення, що надає образу фантастичного характеру;
епітет — художнє означення;
іроніяосміяння, що має в собі негативну оцінку;
літота — художнє зменшення;
метафора — слово чи словосполучення, що розкриває сутність одного явища через перенесення на нього подібних ознак іншого; 
порівняння — пояснення одного предмета чи явища за допомогою іншого, подібного до нього.
2.      Прийоми милозвучності (звукової організації мови, звукопису):
алітерація — повтор приголосних;
асонанс — повтор голосних звуків; 
анафора — повторення слів, їх початків;
епіфора — повторення слів, їх закінчень.
3.      Прийоми творення поетичного образу:
олюднення — природа уподібнюється до людини;
паралелізм — тотожність краєвиду і настрою, їх взаємозалежність;
образ — малюнок; наявність контрасту в самому образі.



Немає коментарів:

Дописати коментар

Історія України дистанційно Уроки з Історії України (дистанційна форма) 6 безкоштовних онлайн-курсів + 4 YouTube канали 1. СПЕЦ...