Використання технологій критичного мислення
на уроках зарубіжної
літератури
(фрагменти уроків)
Тема уроку «Література й
фольклор – скарбниця духовних багатств людства»
|
Етап уроку
|
Діяльність
вчителя
|
Діяльність
учнів
|
Результати
|
|
ЗАЧИН
|
Вчитель пропонує ігрову ситуацію: у нього в руках знаходиться скринька.
? Що зазвичай зберігають у такій скриньці?
Вчитель пропонує, користуючись словничком – підказкою, розповісти,
якими бувають скарби.
|
«Відкритий мікрофон»
Учні по черзі дають відповіді: скарби, коштовності, дорого- цінні речі,
пам’ятні
речі.
«Семантична карта»
СКАРБИ
Золото, коштовності, розум,гроші, книга, картина, килим, сукня, честь,
душа, машина.
|
Таблиця
«Духовні й матеріальні цінності»
Висновок: скарби (цінності) бувають духовні й матеріальні.
|
Тема уроку « Казка як жанр
фольклору. Зображення в ній життя, поглядів і
характеру народів,
мрій, бажань і сподівань її творців.
Казка про тварин – один
із найдавніших різновидів казок»
|
Етап уроку
|
Діяльність
вчителя
|
Діяльність
учнів
|
Результати
|
|
Зачин
Основна частина
Заключна
частина
|
Вчитель пропонує учням згадати, що
їм відомо про казку як жанр, використовуючи картки-підказки.
Вчиель пропонує виконати наступне завдання: встановити відповідність між
Видами тварин та їхніми рисами характеру, відображеними у казках.
Вчитель пропонує, спираючись на
отримані знання, доповнити «Дерево казок».
|
«Асоціативний кущ»
Актуалізація знань підбором відповідей з карток-підказок з подальшим
збагаченням знань.
«Карта персонажів»
( додаток )
«Асоціативний кущ»
|
Створено «Дерево казок» з вітами-відповідями.
Таблиця відповідностей
«Тварини – символи рис характеру»
Доповнене «Дерево
Казок»
|
Тема уроку « Прислів’я та
приказки –
скарбниця духовних скарбів людства»(узагальнення)
|
Етап уроку
|
Діяльність
учителя
|
Діяльність
учнів
|
Результати
|
|
Основна частина
Рефлективно
–корективна частина
|
Вчитель пропонує учням, працюючи в парах,
на основі роздаткового матеріалу визначити тематику прислів’їв та їхнє виховне значення.
Вчитель проводить опитування, коригуюючи знання учнів.
|
«Взаємне навчання»
Учні працюютьу парах, опрацьовуючи роздатковий матеріал і навчають один одного, співпрацюючи,
доповнюючи та виправляючи.
(Додаток)
«Взаємозбагачення»
Учні під час відповідей вступають у навчальний
діалог, збагачуючи набуті знання.
|
Формування навичок:
- організації роботи в парах;
- формулювання
запитання;
- відповіді на запитання партнера.
Складання конспекту в зошиті на основі взаємного
прийняття рішень.
|
Тема уроку « Г. К. Андерсен
«Снігова королева». Перемога щирих людських
почуттів над багатствами
Снігової королеви»
|
Етап уроку
|
Дііяльність
учителя
|
Діяльність
учнів
|
Результати
|
|
Основна частина
|
Вчитель пропонує читання епізодів казки в малих групах з подальшою
відповіддю на запитання за текстом ( пошук ключових слів).
|
Спрямоване читання з обдумуванням і складання таблиць.
Учні, працюючи в малих групах, знаходять ключові слова.
(робота з деталлю).
(Додаток)
|
Формування навичок:
- розуміння тексту;
- роботи з художньою деталлю;
- аргументації своєї позиції;
-презентації спільних результатів.
-створення порівняльної таблиці.
|
Тема уроку «Довершена любов проганяє страх»
( за казкою О. Вайльда «Соловей і троянда»)
|
Етап уроку
|
Діяльність
вчителя
|
Діяльність
учнів
|
Результати
|
|
Зачин
Основна частина
Рефлективно
–корективна частина
Завершальний
етап
|
Вчитель пропонує проблемне
питання.
? Що є любов? Яка вона може
бути?
Вчитель пропонує, працюючи в малих групах,прочитати фрагменти тексту і
знайти ключові слова.
Вчитель пропонує методом гронування проаналізувати і синтезувати основні
проблеми, про які йдеться у казці.
Вчитель ставить проблемне питання
? Чи є відмінність між любов’ю та коханням?
Робота над фразою з Євангелія «Довершена любов проганяє страх»
|
«Асоціативний кущ»
«Взаємне навчання» і
«Спрямоване читання»
(матеріали в додатку)
«Відкритий мікрофон»
«Гронування»
«Асоціативний кущ»
«Твір-п’ятихвилинка»
|
Висування гіпотези.
Формування навичок:
- розуміння тексту;
- знаходження ключових слів -образів;
- аналізу прочитаного;
- презентації спільних
результатів;
Створення узагальнюючих висновків у вигляді конспекту.
Підтвердження або спрощення гіпотези.
Порівняння й удосконалення знань.
Синтезування знань
|
Тема уроку «Ф. Шіллер
«Рукавичка».
Утвердження
самоцінності людського життя в баладі» ( 7 клас)
|
Етап уроку
|
Діяльність вчителя
|
Діяльність учнів
|
Результати
|
|
Зачин
(гіпотеза)
Основна частина
(концепт-конструкт)
Рефлексивно –корективна частина
(новий конструкт)
Завершальний етап
(самоусвідомлення)
|
Вчитель пропонує проблемне
питання.
? Яким є портрет людини епохи
Просвітництва та Середньовіччя?
1.Вчитель пропонує, працюючи в
парах,прочитати фрагменти тексту і знайти ключові слова.
2. Перевірка передумов
Вчитель пропонує через методику
«Відкритий мікрофон» проаналізувати і синтезувати основні проблеми, про які
йдеться у баладі
Вчитель ставить проблемне питання
? Чим відрізняється людина епохи
Просвітництва та Середньовіччя? Якаою є головна думка балади?
Робота з епіграфом як перевірка отриманих
знань
|
«Асоціативний кущ»
«Читання з позначками»
(матеріали в додатку)
6 мислительних капелюхів
«Відкритий мікрофон»
«Гронування»
Створення конспекту-конструкту з
вивченої теми;
|
Висування гіпотези.
Формування навичок:
- розуміння тексту;
- знаходження ключових слів -образів;
- аналізу прочитаного;
-
презентації спільних результатів;
само- та взаємооцінювання
Створення узагальнюючих висновків у
вигляді конспекту.
Підтвердження або спростування гіпотези.
Порівняння й удосконалення знань.
Синтезування знань
|
Немає коментарів:
Дописати коментар