Шукати в цьому блозі

вівторок, 10 грудня 2019 р.


                                      Використання технологій критичного мислення
на уроках зарубіжної літератури
(фрагменти уроків)

Тема уроку «Література й фольклор – скарбниця духовних багатств людства»


Етап уроку
Діяльність вчителя
Діяльність учнів
Результати
ЗАЧИН
Вчитель пропонує ігрову ситуацію: у нього в руках знаходиться скринька.
? Що зазвичай зберігають у такій скриньці?




Вчитель пропонує, користуючись словничком – підказкою, розповісти,
якими бувають скарби.
«Відкритий мікрофон»
Учні по черзі дають відповіді: скарби, коштовності, дорого- цінні речі, пам’ятні
речі.


«Семантична карта»
       СКАРБИ
Золото, коштовності, розум,гроші, книга, картина, килим, сукня, честь, душа, машина.







      Таблиця
«Духовні й матеріальні цінності»
Висновок: скарби (цінності) бувають духовні й матеріальні.



Тема уроку « Казка як жанр фольклору. Зображення в ній життя, поглядів і    
                        характеру народів, мрій, бажань і сподівань її творців.
                        Казка про тварин – один із найдавніших різновидів казок»

Етап уроку
Діяльність вчителя
Діяльність учнів
Результати
 Зачин





Основна частина





Заключна частина

Вчитель  пропонує учням згадати, що їм відомо про казку як жанр, використовуючи картки-підказки.


Вчиель пропонує виконати наступне завдання: встановити відповідність між
Видами тварин та їхніми рисами характеру, відображеними у казках.

 Вчитель пропонує, спираючись на отримані знання, доповнити «Дерево казок».



«Асоціативний кущ»
Актуалізація знань підбором відповідей з карток-підказок з подальшим збагаченням знань.

«Карта персонажів»
 ( додаток )





«Асоціативний кущ»
Створено «Дерево казок» з вітами-відповідями.




Таблиця відповідностей
«Тварини – символи рис характеру»



Доповнене «Дерево
Казок»


Тема уроку « Прислівя та  приказки –
скарбниця духовних скарбів людства»(узагальнення)

Етап уроку
Діяльність учителя
Діяльність учнів
Результати
Основна частина






Рефлективно –корективна частина
Вчитель пропонує учням, працюючи в парах,  на основі роздаткового матеріалу визначити тематику прислівїв та їхнє виховне значення.  



Вчитель проводить опитування, коригуюючи знання учнів.

«Взаємне навчання»
Учні працюютьу парах, опрацьовуючи роздатковий матеріал і  навчають один одного, співпрацюючи, доповнюючи та виправляючи.
(Додаток)

«Взаємозбагачення»
Учні під час відповідей вступають у навчальний
діалог, збагачуючи набуті знання.

Формування навичок:
- організації роботи   в парах;
- формулювання
   запитання;
-  відповіді на запитання партнера.

Складання конспекту в зошиті на основі взаємного
прийняття рішень.
 
 

Тема уроку « Г. К. Андерсен «Снігова королева». Перемога щирих людських        
                       почуттів над багатствами Снігової королеви»

Етап уроку
Дііяльність учителя
Діяльність учнів
Результати
Основна частина
Вчитель пропонує читання епізодів казки в малих групах з подальшою відповіддю на запитання за текстом ( пошук ключових слів).

Спрямоване читання з обдумуванням і складання таблиць.
Учні, працюючи в малих групах, знаходять ключові слова.
(робота з деталлю).
(Додаток)

Формування навичок:
- розуміння тексту;
- роботи з художньою деталлю;
- аргументації своєї позиції;
-презентації спільних результатів.
-створення порівняльної таблиці.


Тема уроку «Довершена любов проганяє страх»
( за казкою О. Вайльда «Соловей і троянда»)

Етап уроку
Діяльність вчителя
Діяльність учнів
Результати
 Зачин



Основна частина









Рефлективно –корективна частина



Завершальний етап
Вчитель пропонує проблемне
питання.
? Що є любов? Яка вона може
  бути? 

Вчитель пропонує, працюючи в малих групах,прочитати фрагменти тексту і знайти ключові слова.








Вчитель пропонує методом гронування проаналізувати і синтезувати основні проблеми, про які йдеться у казці. 



Вчитель ставить проблемне питання
? Чи є відмінність між любов’ю та коханням?
Робота над фразою з Євангелія «Довершена любов проганяє страх»
«Асоціативний кущ»




«Взаємне навчання» і
«Спрямоване читання»
(матеріали в додатку)









«Відкритий мікрофон»
   «Гронування»






«Асоціативний кущ»



«Твір-пятихвилинка»
Висування гіпотези.




Формування навичок:
- розуміння тексту;
- знаходження ключових слів -образів;
- аналізу прочитаного;
 - презентації спільних результатів;

Створення узагальнюючих висновків у вигляді конспекту.
Підтвердження або спрощення гіпотези.


Порівняння й удосконалення знань.

Синтезування знань

 


Тема уроку «Ф. Шіллер «Рукавичка».
                      Утвердження самоцінності  людського  життя в баладі» ( 7 клас)
                                                                                  

Етап уроку
Діяльність вчителя
Діяльність учнів
Результати
 Зачин
(гіпотеза)




Основна частина
(концепт-конструкт)










Рефлексивно –корективна частина
(новий конструкт)



Завершальний етап
(самоусвідомлення)
Вчитель пропонує проблемне
питання.
? Яким є портрет людини епохи Просвітництва та Середньовіччя?

1.Вчитель пропонує, працюючи в парах,прочитати фрагменти тексту і знайти ключові слова.
2. Перевірка передумов









Вчитель пропонує через методику «Відкритий мікрофон» проаналізувати і синтезувати основні проблеми, про які йдеться у баладі

Вчитель ставить проблемне питання
? Чим відрізняється людина епохи Просвітництва та Середньовіччя? Якаою є головна думка балади?
 Робота з епіграфом як перевірка отриманих знань

«Асоціативний кущ»






«Читання з позначками»
(матеріали в додатку)


6 мислительних капелюхів









«Відкритий мікрофон»
   «Гронування»





Створення конспекту-конструкту з вивченої теми;
переформулювання теми уроку




Висування гіпотези.






Формування навичок:
- розуміння тексту;
- знаходження ключових слів -образів;
- аналізу прочитаного;
 - презентації спільних результатів;
само- та взаємооцінювання


Створення узагальнюючих висновків у вигляді конспекту.
Підтвердження або спростування гіпотези.
Порівняння й удосконалення знань.
Синтезування знань

                         матеріал з мережі

Немає коментарів:

Дописати коментар

Історія України дистанційно Уроки з Історії України (дистанційна форма) 6 безкоштовних онлайн-курсів + 4 YouTube канали 1. СПЕЦ...